Abdominoperineal Eksizyon

Abdominoperineal eksizyon, rektumun alt bölgesindeki malign neoplazmaların tedavisinde uygulanan radikal bir cerrahi girişimdir. Hem abdominal hem de perineal yaklaşımların kombine edildiği bu prosedürde, rektum, anal kanal, çevre dokular ve ilgili lenf nodları tamamen çıkarılır. Operasyon sonrasında, dışkılama fonksiyonunun yeniden sağlanması mümkün olmadığından kalıcı bir kolostomi oluşturulur. Bu kompleks ve yüksek morbiditeli bir girişim olduğundan, hasta seçimi ve preoperatif değerlendirme büyük önem taşır.

Yasal Uyarı

DrSözlük, en güncel tıbbi bilgileri sunmayı amaçlayan bir platformdur. İçeriklerin hazırlanmasında ve site düzenlenmesinde yer yer yapay zeka kullanılmakla birlikte paylaşılan her içeriğin doğru ve güncel olması için hekimlerden oluşan editöryal kadro tarafından yayın öncesi ve yayın sonrası periyodik olarak kontroller uygulanmaktadır.

Web sitemizde sunulan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler, herhangi bir sağlık sorununun teşhisi veya tedavisi için profesyonel tıbbi danışmanlık, tanı veya tedavi yerine geçmez. Sağlık durumunuzla ilgili sorularınız veya endişeleriniz varsa, lütfen bir sağlık profesyoneli veya doktor ile görüşün. Herhangi bir tedaviye başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

Her ne kadar bilgilerin güncel ve doğru kalması için gayret ediyor olsak da DrSözlük’ün yayıncısı, yazarları ve sahipleri, burada yer alan bilgilerin kullanımından doğabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulamaz.