Abdomen

Abdomen, diyaframın altında, pelvisin üstünde ve omurganın önünde yer alan, vücudumuzun önemli bir boşluğudur. Bu boşluk, hayati organlarımızın çoğunu barındırır. Mide, bağırsaklar, karaciğer, pankreas, dalak gibi sindirim sistemimizin temel yapıları abdomende bulunur. Ayrıca böbrekler, böbreküstü bezleri gibi boşaltım sistemi organları da bu bölgede yer alır. Abdomendeki organlar, vücudumuzun besinleri sindirmesi, enerji üretmesi ve atıkları uzaklaştırması gibi temel işlevlerini yerine getirir.

Abdomen, tıbbi değerlendirmelerde daha kolay anlaşılabilmesi için dokuz bölgeye ayrılır. Üst kısımda sağ ve sol hipokondriyak bölgeler bulunurken, bu bölgelerin arasında epigastrik bölge yer alır. Orta kısımda sağ ve sol lumbar bölgeler ve aralarında umbilikal bölge bulunur. En alt kısımda ise sağ ve sol iliak bölgeler ve aralarında hipogastrik bölge bulunur. Karın ağrısı gibi bir rahatsızlık durumunda, bu bölgelerin bilinmesi ağrının kaynağını belirlemede doktorlara yardımcı olur.

Yasal Uyarı

DrSözlük, en güncel tıbbi bilgileri sunmayı amaçlayan bir platformdur. İçeriklerin hazırlanmasında ve site düzenlenmesinde yer yer yapay zeka kullanılmakla birlikte paylaşılan her içeriğin doğru ve güncel olması için hekimlerden oluşan editöryal kadro tarafından yayın öncesi ve yayın sonrası periyodik olarak kontroller uygulanmaktadır.

Web sitemizde sunulan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler, herhangi bir sağlık sorununun teşhisi veya tedavisi için profesyonel tıbbi danışmanlık, tanı veya tedavi yerine geçmez. Sağlık durumunuzla ilgili sorularınız veya endişeleriniz varsa, lütfen bir sağlık profesyoneli veya doktor ile görüşün. Herhangi bir tedaviye başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

Her ne kadar bilgilerin güncel ve doğru kalması için gayret ediyor olsak da DrSözlük’ün yayıncısı, yazarları ve sahipleri, burada yer alan bilgilerin kullanımından doğabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulamaz.